با افتخار شما را به بازدید از غرفه بارنیک در نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو در 29 خردادماه تا 1 تیرماه دعوت می‌کنیم.

با افتخار شما را به بازدید از غرفه بارنیک در نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو در 29 خردادماه تا 1 تیرماه دعوت می‌کنیم.

مجله آموزشی بارنیک

ارسال لوازم منزل به دبی

ارسال لوازم منزل به امارات

اگر می‌خواهید به امارات مهاجرت کنید یا در این کشور زندگی می‌کنید و می‌خواهید مقداری از وسایل و لوازم منزل را با خود به این کشور ببرید، احتمالاً درباره نحوه ارسال آن‌ها نگران هستید. اثاثیه منزل به دلیل حجم و وزن بالا حمل سخت‌تری دارند و چون در چمدان جابه‌جا نمی‌شوند، باید برای ارسال آن‌ها هزینه زیادی بپردازید. اما شرکت‌های حمل و نقل برای حمل ساده‌تر این محموله‌ها فکر کرده‌اند و با انتخاب روش‌های مناسب به‌ شما کمک می‌کنند تا بتوانید به‌راحتی برای ارسال لوازم منزل به دبی از راه دریایی یا هوایی اقدام کنید. دراین‌باره، شرکت ارسال بار هوایی «بارنیک» هم خدمات کاملی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در ادامه درباره نحوه ارسال لوازم منزل به امارات با شما بیشتر صحبت می‌کنیم.

نحوه ارسال لوازم منزل به دبی

کشور امارات در جنوب خلیج‌فارس قرار دارد و راه زمینی با ایران ندارد تا بتوانید از طریق خودروی شخصی یا کامیون، وسایل منزل را به این کشور ببرید. بااین‌حال، می‌توانید با استفاده از هواپیما یا کشتی اثاثیه منزل خود را به این کشور ارسال کنید.

برای این کار می‌توانید از روش فریت بار استفاده کنید. فریت بار به روشی گفته می‌شود که در آن اضافه‌بار مسافران با هزینه کمتر به مقصد موردنظرشان ارسال می‌شود. در این روش، مقدار اثاثیه زیاد نیست و درواقع خرده‌بار محسوب می‌شود.

براساس قوانین حمل و نقل در ایران، مسافران فقط می‌تو‌انند مقدار مشخصی بار (معمولاً 30 کیلوگرم) را جابه‌جا کنند. اگر وزن اثاثیه از این مقدار بیشتر باشد، باید جریمه اضافه‌بار را بپردازید. اما خوشبختانه در روش فریت بار مسافری می‌توانید اثاثیه یا لوازم منزل را با هزینه کمتر و بدون پرداخت جریمه حمل بار اضافه به امارات ارسال کنید.

روش فریت بار برای حمل دریایی و هوایی کاربرد دارد. در این روش، ابتدا کالاهای شما توسط شرکت بارنیک بسته‌بندی شده و به فرودگاه یا بندرگاه ارسال می‌شوند. بعد از طی‌کردن مراحل صدور بارنامه، پکینگ‌لیست، بیمه‌نامه و… اثاثیه به هواپیما یا کشتی تحویل داده می‌شود.

بهترین روش برای حمل اثاثیه منزل به دبی

همان‌طور که اشاره کردیم، به دلیل نبود مسیر زمینی بین ایران و امارات، شما فقط می‌توانید از راه هوایی و دریایی برای ارسال لوازم منزل به این کشور استفاده کنید که در ادامه هر دو روش بررسی شده‌اند.

ارسال لوازم منزل به دبی

ارسال هوایی لوازم منزل به امارات 

در روش هوایی تمامی استانداردها و مراحل ارسال بار به دبی رعایت می‌شود. در این زمینه، شرکت‌های حمل و نقل هوایی خدمات کاملی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. برای مثال، باید به بسته‌بندی لوازم منزل اشاره کنیم که باید در داخل کارتن‌ها و جعبه‌های ضربه‌گیر قرار بگیرند. همچنین، در زمان بسته‌بندی نباید حجم لوازم منزل زیاد شود؛ زیرا در این صورت نمی‌توانید با روش فریت بار اثاثیه را به دبی ارسال کنید و مجبورید هزینه زیادی بابت حمل آن‌ها بپردازید.

برای ارسال هوایی لوازم منزل می‌توانید یکی از چهار خط هوایی (ماهان، ایران ایر، قشم ایر و امارات در ایران) را انتخاب کنید. این چهار ایرلاین، بار شما را به‌طور مستقیم به فرودگاه DXB دبی ارسال می‌کنند.

نحوه ارسال اثاثیه به این صورت است که ابتدا شرکت بارنیک اثاثیه را از شما دریافت می‌کند و به انبار فرودگاه تحویل می‌دهد. بعد از طی‌کردن مراحل دریافت مجوز، صدور بارنامه، بیمه‌نامه و… بار به یکی از این ایرلاین‌ها (به انتخاب شما) داده می‌شود. بعد از این شما می‌توانید اثاثیه را در فرودگاه DXB دبی تحویل بگیرید.

از مزیت‌های حمل هوایی اثاثیه منزل به امارات باید به سرعت بالای آن اشاره کنیم. به‌طوری که در کمتر از یک روز بار خود را در فرودگاه مقصد دریافت می‌کنید.

ارسال دریایی لوازم منزل به دبی

در روش دوم، کشتی به‌عنوان وسیله نقلیه برای ارسال بار استفاده می‌شود. اگر میزان و حجم بار شما زیاد است و باید وسایلی مثل مبلمان، یخچال و… را به دبی ارسال کنید، روش دریایی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در این روش هم ابتدا باید با یک شرکت حمل و نقل دریایی تماس بگیرید تا لوازم منزل را از شما تحویل گرفته و بسته‌بندی کند. سپس اثاثیه شما در انبار شرکت حمل و نقل یا بندرگاه نگهداری می‌شود. بعد از طی‌کردن مراحلی مثل صدور بارنامه، پکینگ‌لیست، بیمه‌نامه و… شرکت حمل و نقل دریایی لوازم شما را در داخل کانتینرهای کشتی قرار می‌دهد تا به مقصد ارسال شوند.

هزینه ارسال لوازم منزل به دبی با روش دریایی نسبت به روش هوایی کمتر است. با‌این‌حال باید مدت‌زمان زیادی منتظر دریافت وسایل خود بمانید.

حمل اثاثیه منزل به دبی

مراحل ارسال وسایل منزل به دبی

با اینکه لوازم منزل جزو بارهای تجاری محسوب نمی‌شوند، اما باید چندین مرحله را پشت سر بگذارید تا بار به مقصد برسد. این مراحل در روش هوایی و دریایی تقریباً شبیه به هم است و فقط در برخی از جزئیات ممکن است با هم تفاوت داشته باشد. اما به‌طور کلی مراحل ارسال اثاثیه منزل در هر دو روش به‌صورت زیر است:

– ابتدا کارکنان شرکت بارنیک در محل حاضر می‌شوند و وسایل شما قبل از ارسال بازدید و کارشناسی می‌کنند تا بتوان روش ارسال بار (کارگو یا فریت بار) را تشخیص داد.

– بعد از مشخص‌شدن روش ارسال بار، بسته‌بندی به‌صورت اصولی انجام می‌گیرد تا از آسیب‌رسیدن به بار در حین بارگیری، تخلیه یا جابه‌جایی جلوگیری شود.

– در مرحله بعد، کارکنان بارنیک بار شما را به انبار شرکت حمل و نقل ارسال می‌کنند.

– انجام تشریفات گمرکی در مرحله بعد انجام می‌شود که نیازی به حضور شما نیست و شرکت بارنیک این مرحله را برای شما انجام می‌دهد.

– دریافت بیمه‌نامه معتبر بین‌المللی هم یکی دیگر از مراحلی است که باید طی شود.

– در مرحله بعد باید برای اضافه‌بار شما «بارنامه» صادر و مدارک مورد نیاز آن تکمیل شود. توجه داشته باشید که بارنامه توسط شرکت حمل و نقل صادر می‌شود.

– بارگیری بار در وسیله نقلیه (هواپیما، کشتی، کامیون یا قطار باری) در آخرین مرحله انجام می‌شود تا بار به مقصد برسد.

– هم‌زمان برای شما نیز یک کد رهگیری ارسال می‌شود تا بتوانید بار خود را پیگیری کنید.

در آخرین مرحله شما می‌توانید با ارائه مدارکی که از شرکت حمل و نقل دریافت کرده‌اید، لوازم منزل خود را از انبار فرودگاه یا بندرگاه شهر دبی تحویل بگیرید.

هزینه ارسال لوازم منزل به دبی

همان‌طور که اشاره کردیم، شما می‌توانید بین دو روش حمل و نقل هوایی بین المللی و دریایی یکی را برای ارسال لوازم منزل به دبی انتخاب کنید. روش هوایی هزینه بیشتری نیاز دارد، بااین‌حال اثاثیه شما با امنیت بیشتر و در مدت‌زمان کوتاه‌تر به مقصد ارسال می‌شود.

البته هزینه‌های حمل بار به امارات به عوامل دیگری نیز بستگی دارد:

– میزان هزینه‌هایی که ایرلاین دریافت می‌کند.

– نوع و میزان خدماتی که شرکت حمل و نقل ارائه می‌دهد (بسته‌بندی کالا، بارگیری، تخلیه، انبارداری و…).

– اندازه و وزن بار هم می‌تواند روی هزینه ارسال اثاثیه منزل به دبی تأثیر داشته باشد.

– برای صدور اثاثیه منزل باید هزینه دریافت مجوزهای لازم ازجمله بارنامه، پکینگ‌لیست و… را نیز بپردازید. هزینه بیمه‌نامه اثاثیه هم به این موارد اضافه می‌شود.

در آخر

شما می‌توانید به‌جای خرید مجدد برخی وسایل در دبی، وسایل خود را از ایران به این شهر ببرید. با ارسال لوازم منزل به دبی از طریق هوایی یا دریایی می‌توانید با صرف هزینه کمتر، از وسایل قبلی خود استفاده کنید. در اینجا به نحوه ارسال و حمل اثاثیه پرداختیم. نکته‌ای که نباید فراموش کنید این است که شما اجازه حمل لوازم جدید و آکبند به دبی را ندارید. درصورتی‌که لوازم را به‌تازگی خریداری کرده‌اید، باید آن‌ها از کارتن خارج کنید.

در صورت نیاز به دریافت خدمات برای ارسال اثاثیه منزل به امارات می‌توانید با شرکت حمل و نقل بارنیک تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram