با افتخار شما را به بازدید از غرفه بارنیک در نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو در 29 خردادماه تا 1 تیرماه دعوت می‌کنیم.

با افتخار شما را به بازدید از غرفه بارنیک در نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو در 29 خردادماه تا 1 تیرماه دعوت می‌کنیم.

مجله آموزشی بارنیک

فریت بار به آلمان 

بسیاری از ایرانیانی که در آلمان زندگی می‌کنند و یا به‌تازگی تصمیم به مهاجرت گرفته‌اند، اغلب با مشکل ارسال بارهای خود به این کشور روبه‌رو هستند. حتی زمان سفر ممکن است چمدان‌ها و وسایل زیادی داشته باشند که برای به‌همراه‌بردن آن‌ها نگران شوند. حالا اگر این وسایل قیمتی و ارزشمند باشند، به‌همراه‌بردن آن‌ها برایشان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ به همین دلیل، به دنبال شرکت‌های حمل و نقل معتبر برای ارسال بار به آلمان هستند. بارنیک یکی از شرکت‌هایی است که خدمات کاملی را برای ارسال بار به کشورهای خارجی ارائه می‌دهد. فریت بار به آلمان بهترین پیشنهاد این شرکت به مسافران است تا مجبور به پرداخت هزینه‌‌های بالا برای ارسال بار خود نباشند. در ادامه، این روش، مراحل انجام و هزینه‌های آن را کامل‌تر معرفی می‌کنیم.

ارسال بار به آلمان 

حالا دیگر مثل گذشته برای مسافران، توریست‌ها و حتی تاجرانی که قصد سفر به آلمان را دارند، به‌همراه‌بردن بار و وسایل زیاد، دردسرساز نیست؛ چراکه با وجود شرکت‌های حمل و نقل می‌توانند به‌راحتی هر نوع بار (تجاری یا غیرتجاری) را به مقصد موردنظر خود ارسال کنند. برای ارسال بار به این کشور روش زمینی و هوایی پیش‌ روی شماست که البته در روش زمینی باید زمان زیادی منتظر ارسال بار خود باشید. به همین دلیل، اغلب توریست‌ها روش هوایی را برای ارسال بار به این کشور انتخاب می‌کنند. 

فرقی نمی‌کند که قصد دارید به کدام شهر آلمان (برلین، مونیخ، دوسلدورف، فرانکفورت، هامبورگ، کلن یا اشتوتگارت) سفر کنید! مقصد شما هر شهری که باشد، کافی است مراحل فریت بار به آلمان را طی کنید. اما حتماً می‌پرسید فریت بار چیست؟ 

ایرلاین‌ها برای جابه‌جایی رایگان بار مسافران، مقدار و وزن مشخصی را تعیین می‌کنند. برای مثال، شرکت هواپیمایی هما برای کلاس پروازی اکانومی 30 کیلوگرم و برای کلاس پروازی بیزنس 40 کیلوگرم را به‌عنوان بار رایگان در نظر می‌گیرد. اما وقتی تعداد چمدان و وسایل شما در زمان سفر به آلمان بیش از مقدار تعیین‌شده باشد، باید هزینه حمل آن‌ها را بپردازید.

البته که شما می‌توانید با روش فریت بار، با هزینه کمتری اضافه‌بار خود را به آلمان ارسال کنید.

فریت بار مسافری به آلمان 

فریت بار (Freight) به‌معنای حمل بار است که بدون همراه انجام می‌شود. شما در ارسال بار به آلمان به روش فریت بار، ابتدا چمدان‌ها و سایر وسایل خود را از طریق شرکت حمل و نقل به مقصد موردنظر ارسال می‌کنید. وقتی بار شما وارد مقصد شد، در انبار فرودگاه نگهداری می‌شود تا شما (یا گیرنده) هم به مقصد برسید و آن را از انبار تحویل بگیرید. 

از مزیت‌های فریت بار باید به کم‌بودن هزینه‌ ارسال بار به آلمان اشاره کنیم. درصورتی‌که بخواهید هم‌زمان با سفر خود به این کشور، تمام خرده‌بار را همراه خود ببرید، باید هزینه زیادی بپردازید. گاهی میزان هزینه ارسال از ارزش و قیمت خودِ بار بیشتر است که  درنتیجه برخی مسافران را از به‌همراه‌بردن وسایل اضافه منصرف می‌کند.

فریت بار یکی از بهترین روش‌های ارسال بار برای کسانی است که مدام به آلمان سفر می‌کنند و مجبورند در هر بار سفر، وسایل زیادی به همراه داشته باشند. جالب است بدانید که شما حتی می‌توانید با روش فریت بار، لوازم منزل خود را نیز با عنوان «Personal Effects» به آلمان ارسال کنید. 

فریت بار به آلمان

هزینه ارسال بار به آلمان 

همان‌طور که اشاره کردیم، اگر میزان بار شما مطابق با حد تعیین‌شده توسط ایرلاین‌ها باشد، می‌توانید آن را به‌صورت رایگان به مقصد ارسال کنید. اما وقتی بار شما از این مقدار اضافه‌تر باشد، باید روش فریت بار به آلمان را انتخاب کنید. 

توجه داشته باشید از زمانی که با یک شرکت حمل و نقل هوایی تماس می‌گیرید، تا زمان ارسال بار به مقصد، باید تمامی جوانب ازجمله بسته‌بندی، تهیه پکینگ‌لیست، انبارداری، بارگیری، تخلیه و… را در نظر داشته باشید. هریک از این مراحل به هزینه‌های مجزا نیاز دارد. 

نکته دیگری که برای هزینه ارسال بار به آلمان باید به آن توجه داشته باشید، مقصد موردنظر شماست. با توجه به اینکه شهری که بار را به آنجا ارسال می‌کنید، می‌تواند متفاوت باشد و همیشه پایتخت آلمان مقصد مدنظر بسیاری از مسافران نیست، هزینه ارسال بار به این کشور متفاوت است.

فریت بار و کارگو دو روش ارسال بار به آلمان هستند. روش کارگو برای کسانی کاربرد دارد که میزان بار آن‌ها زیاد و از نوع تجاری است. اما فریت بار فقط برای حمل «اضافه‌بار» کاربرد دارد و هزینه آن نسبت به کارگو کمتر است.

هزینه فریت بار به آلمان به چه چیزهایی بستگی دارد؟

اگرچه فریت بار روشی با هزینه‌های مناسب برای ارسال بار به آلمان محسوب می‌شود، اما تعیین میزان هزینه آن برحسب عوامل متعددی مشخص می‌شود که عبارت‌اند از:

  • میزان و نوع خدمات شرکت حمل و نقل (دریافت مجوز، بسته‌بندی و..)
  • میزان هزینه تعیین‌شده توسط ایرلاین
  • هزینه حمل بار از محل تا فرودگاه
  • هزینه‌های مربوط به تخلیه، بارگیری و انبارداری
  • دریافت بارنامه از شرکت حمل و نقل

درنهایت باید مقدار و وزن بار را نیز عاملی مهم در تعیین هزینه فریت بار به حساب آورد.

قیمت ارسال بار به شهرهای مختلف آلمان 

همان‌طور که اشاره کردیم، مقصد هریک از ایرانی‌هایی که قصد سفر به آلمان را دارند، یکی از شهرهای این کشور است. با این حساب، هزینه ارسال بار به آلمان برای هریک از این شهرها با یکدیگر متفاوت است؛ زیرا پرواز به هریک از این شهرها با خطوط هوایی متفاوتی انجام می‌شود.

همچنین، مسافت هریک از این شهرها تا تهران یکسان نیست و این مورد روی هزینه ارسال بار به آلمان تأثیر می‌گذارد. برای مثال، در ایرلاین ایران‌ایر هزینه فریت بار به اشتوتگارت با تعرفه‌ای که برای ارسال بار به مونیخ تعیین می‌شود، متفاوت است.

برای استعلام قیمت ارسال بار به هریک از شهرهای مختلف آلمان، می‌توانید با شرکت بارنیک تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره هزینه‌ها، میزان بار و شهر موردنظر خود را نیز مشخص کنید.

ارسال بار به آلمان

مراحل فریت بار به آلمان 

برای اینکه بتوانید اضافه‌بار خود را با هزینه کمتری به کشور آلمان ارسال کنید، باید مراحل زیر را پشت‌سر بگذارید:

  • تماس با شرکت خدمات حمل و نقل هوایی مثل شرکت بارنیک
  • حضور کارکنان شرکت برای بررسی و کارشناسی بار و تشخیص روش ارسال بار (کارگو یا فریت بار)
  • بسته‌بندی اصولی بار
  • ارسال بار به انبار شرکت حمل و نقل
  • انجام تشریفات گمرکی
  • دریافت بیمه‌نامه معتبر بین‌المللی برای بار
  • صدور بارنامه
  • بارگیری خرده‌بار در وسیله نقلیه (هواپیما، قطار، کامیون یا کشتی)
  • صدور کد رهگیری برای فرستنده بار

دقت داشته باشید که شرکت حمل و نقل بسیاری از مراحل فریت بار به آلمان را برای شما انجام می‌دهد، ‌طوری که به حضور شما نیاز نیست. صدور بارنامه، دریافت بیمه‌نامه و انجام مراحل گمرکی (برای بارهای تجاری) توسط این شرکت صورت می‌گیرد. با انجام همه این مراحل، هزینه‌ها برآورد می‌شود.

فریت بار

نکات مهم درباره فریت بار به آلمان 

در پایان باید به چند نکته مهم برای ارسال بار به آلمان اشاره کنیم که عبارت‌اند از:

  • برای ارسال بار باید مدارک شخصی و مدارک مربوط به بار را براساس توصیه شرکت حمل و نقل تهیه کنید. مدارک شخصی شامل کپی کارت ملی، پاسپورت و شماره‌تماس و آدرس فرستنده و گیرنده است. مدارک بار نیز شامل بیمه‌نامه، پکینگ‌لیست، بارنامه و… است که باید از شرکت حمل و نقل دریافت کنید. 
  • اگر بار شما تجاری و به مقدار کم باشد، می‌توانید با روش فریت بار آن را به آلمان ارسال کنید. البته در این صورت به کارت بازرگانی و سایر مجوزهای صادرات یا واردات کالا نیاز دارید.
  • بسته‌بندی یکی از مراحل مهم برای فریت بار به آلمان است که در صورت انجام نادرست آن، ممکن است به بار شما آسیب وارد شود. همچنین، بسته‌بندی حجیم باعث افزایش هزینه ارسال بار به آلمان نیز می‌شود.

در آخر

اگر قصد سفر به آلمان را دارید، می‌توانید برای ارسال بارهای اضافه خود روش فریت بار را انتخاب کنید. در این روش قادر به ارسال بار تجاری و مسافری به آلمان خواهید بود. هزینه ارسال بار به آلمان از طریق فریت بار مقرون‌به‌صرفه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram